Aktywność fizyczna a odchudzanie

O ile z dietą i zmianami żywieniowymi możemy sobie jeszcze jakoś poradzić, to już z aktywnością fizyczną – jeszcze regularną – bywa już różnie. Najgorzej jest oczywiście zacząć, szczególnie gdy raczej nie należymy do pasjonatów sportu. Zapewne przerażają nas te wszystkie ciężkie ćwiczenia na siłowni, czy nawet pokazanie się przed innymi w klubie fitness. Poniżej przedstawiam informacje na temat tego, jak ważne są systematyczne ćwiczenia podczas odchudzania, a także jak sprawić, aby ćwiczenia nie były dla nas katorgą.

Oczywiście sama dieta jest bardzo istotna, jak nie najważniejsza, aby skutecznie schudnąć – odpowiada w końcu za 70 % sukcesu. Warto więc zacząć właśnie od zmian żywieniowych. Już wtedy poczujemy się inaczej, schudniemy co nieco i zyskamy energię do kolejnych działań, czyli do rozpoczęcia ćwiczeń. Na początek należy podkreślić, że treningi powinny być ściśle dopasowane do naszej nadwagi oraz kondycji. Osoby z dużą ilością zbędnych kilogramów nie mogą się przemęczać, bo bardzo szybko mogłyby nabawić się jakiejś kontuzji – warto więc poradzić się trenera, którzy dobierze odpowiednie ćwiczenia. Na początek dobrym rozwiązaniem są spacery – min. 3 razy w tygodniu, a najlepiej codziennie. Stopniowo warto zwiększać dystans oraz tempo marszu, po czasie oczywiście ćwiczenia będą inne, bardziej intensywne i urozmaicone. Dla osób otyłych dobrym pomysłem jest także basen, ponieważ woda unosi ciężar i ułatwia poruszanie się – przy regularnym odwiedzaniu basenu można naprawdę szybko pozbyć się kilogramów.

Kolejna kwestia – wcale nie musisz zapisywać się od razu na siłownię, jeśli czujesz się tam niezręcznie. Możesz jak najbardziej ćwiczyć w domu – w Internecie masz do wyboru szereg ćwiczeń, które spokojnie można wykonywać w swoim pokoju w dowolnej chwili. Do tego możesz zacząć biegać, jeździć na rowerze, na rolkach, czy uprawiać nordic walking. Wybór jest naprawdę ogromny – ważne, aby ta aktywność sprawiała Ci radość, a nie kojarzyła się negatywnie.

Dlaczego aktywność fizyczna jest ważna podczas odchudzania?

– przyspiesza efekty w odchudzaniu,

– pozwala zamienić tkankę tłuszczową w mięśnie,

– zyskujemy jędrne i umięśnione ciało, bez wiszącej skóry,

– dodatkowo dbamy o kondycję i nasze zdrowie.