Dlaczego nie mogę schudnąć?

Czasem zdarza się, że mimo naszych chęci i wyrzeczeń, nie potrafimy schudnąć. Wtedy zwykle odpuszczamy i tracimy motywację wracając do starych nawyków. To ogromny błąd i chyba najgorsza decyzja jaką możemy w takiej sytuacji podjąć. Na początku musimy szczerze odpowiedzieć sobie na pytanie – czy na pewno dałem z siebie wszystko? Czy zmieniłem swoją dietę i odżywiam się regularnie, a także nie podjadam pomiędzy posiłkami? Czy dodatkowo zacząłem ćwiczyć systematycznie? Jeśli przyznasz, że nie do końca się starałeś, to zacznij od nowa, ale bądź wobec siebie uczciwy w procesie odchudzania, a efekty na pewno przyjdą! Wszystko tutaj zależy od stopnia nadwagi – przy większej ilości zbędnych kilogramów, czeka Cię większa praca i dłuższy czas oczekiwania na efekty.

Teraz kolejna kwestia – co wtedy, gdy robiłeś niemal wszystko, aby schudnąć, a waga wciąż stoi w miejscu? Takie sytuacje również się zdarzają i z całą pewnością nie są one zależne od Ciebie. Powodów może być kilka, warto się z nimi zapoznać i zweryfikować, czy któryś nie dotyczy właśnie Ciebie. Gdy już określisz powód, przez który Twoja waga stoi w miejscu, będziesz mógł w końcu podjąć jakieś kroki, aby sobie pomóc i schudnąć.

  1. Zaburzenia hormonalne

Często brak efektów w odchudzaniu jest wywołany problemami hormonalnymi. Aby to sprawdzić, należy udać się do lekarza endokrynologa, który w razie konieczności skieruje Cię na dodatkowe badania. Głównym powodem zaburzeń materii jest tarczyca – można trochę o tym poczytać w Internecie – wiele osób skarży się, że jest im trudniej schudnąć ze względu na niedoczynność tarczycy. Problemy z wagą mogą się również pojawić w przypadku zespołu policystycznych jajników (PCOS) – występuje tutaj skłonność do tycia. Czasem negatywny wpływ na odchudzanie mogą mieć również stosowane środki antykoncepcyjne, które wywołują czasem problemy z metabolizmem.

  1. Stres

Zwiększony poziom stresu powoduje podniesienie poziomu cukru we krwi oraz poziomu insuliny – wszystko to przyczynia się do spowolnienia metabolizmu. Przez stres często sięgamy po fast foody i słodycze.

  1. Za mało wody w diecie

Bardzo spora ilość osób całkiem zapomina o dostarczaniu naszemu organizmowi odpowiedniej ilości wody. To właśnie ona poprawia pracę metabolizmu i wypłukuje wszelkie toksyny z organizmu, a także zmniejsza uczucie głodu. Podczas odchudzania, należy wypijać minimum 2,5 litra niegazowanej wody każdego dnia.