Jak jeść aby schudnąć?

Dieta odpowiada za 70 % sukcesu w odchudzaniu, warto więc również w jej przypadku wszystko wcześniej zaplanować – dokładnie tak samo jak z treningami. To ważne, bowiem podczas codziennych zajęć możemy się trochę pogubić i z braku czasu, czy możliwości – skusić się na niezdrową przekąskę na mieście. Jeśli wcześniej zrobimy plan dnia, czy tygodnia i będziemy wiedzieć, co jeść i kiedy, wtedy dieta okaże się skuteczna i efekty pojawią się bardzo szybko.

  1. Regularność

Pierwsza i najważniejsza zasada to regularność w posiłkach – powinniśmy zjadać od 5 do nawet 6 posiłków każdego dnia co 2/3 godziny. Oczywiście mają to być niewielkie i lekkie porcje. Codziennie zjadamy trzy główne posiłki, czyli pierwsze śniadanie, obiad oraz kolację i dwa dodatkowe – drugie śniadanie i podwieczorek.

  1. Nie omijaj śniadania!

Bardzo często zdarza się, że nie jemy rano śniadania, bo… nie ma czasu, albo też nie ma ochoty na jedzenie o tak wczesnej porze. To błąd! Śniadanie powinno być zjadane maksymalnie do godziny po porannej pobudce. Zyskujemy wtedy energię na najważniejszą porę dnia, mamy więcej siły i jesteśmy bardziej efektywni.

  1. Zbyt późna kolacja

Kolacja powinna być zjadana do 2/3 godzin przed snem. Niektórzy podają, że do 18, jednak to zależy od naszego stylu życia – w przypadku, gdy kładziemy się np. o 23, to ostatni posiłek może być zjedzony około 20. Wtedy nasz organizm spokojnie zdąży wszystko przetrawić.

  1. Jeśli żyjemy ciągle zabiegani i nie zawsze mamy czas na zjedzenie pełnowartościowego posiłku np. będąc w pracy, czy na uczelni – przygotujmy zdrowy posiłek dzień wcześniej lub rano i zabierzmy go ze sobą. Nie będzie nas wtedy kusić, by skoczyć do sklepu po coś szybkiego i niezdrowego. Wystarczy jakaś kanapka czy sałatka.
  2. Licz kalorie!

W Internecie znajdziesz mnóstwo kalkulatorów kalorii. Najpierw oblicz swoje zapotrzebowanie – dla każdego jest inne. Potem określasz ile mniej więcej chcesz zrzucić i kalkulator poda ile kalorii łącznie powinieneś zjadać każdego dnia. Nie przekraczaj tej ilości! I bądź uczciwy – uwzględniaj wszystkie posiłki, nawet te małe przekąski, których wiesz, że nie powinieneś zjadać. Będziesz zdziwiony jak niektóre dania są kaloryczne – wtedy zastąp te produkty dietetycznymi.